Praktijkstudie

Praktijkstudie

Je gekozen filters

NIVEAU

niveau opleiding checkbox
Toon meer

STUDIETYPE

Studietype
Toon meer

VAKGEBIED

Vakgebied
Toon meer

PRIJS

Prijsfilter - slider
Prijsfilter - inputs

LOCATIE

Locaties
Toon meer

ERKENNING

Erkenning
Met deze cursus leer je de basis van Dienstenmarketing
Inkoopbeheer is het systeem waarmee de inkoop van goederen en diensten in goede banen worden geleid. De afdeling Inkoop is een strategische afdeling die zorgt voor een goederen- en dienstenstroom. Onderwerpen als inkoop in sectoren, sourcing, het inkoopproces, prijsstelling en het ontdekken van patronen in inkoopuitgaven komen tijdens deze cursus aan bod. Na het afronden van deze opleiding kun je een sourcingstrategie binnen de eigen organisatie voorbereiden en uitvoeren, ken je de invloeden bij het inkoopproces en weet je deze te beschrijven voor de eigen organisatie en weet je hoe je het inkoopproces in een groter strategisch geheel kunt zien. De cursus is een succes onder inkoopmedewerkers.
International business is van groot belang wanneer bedrijven ervoor kiezen om producten of diensten te verkopen in het buitenland. Het is belangrijk voor iedere organisatie om goed te weten wat er wel en niet mogelijk is in bepaalde landen en welke concurrentie daar al aanwezig is. Deze inspirerende cursus is niet alleen geschikt voor exportmanagers, maar ook voor marketingmanagers die direct en indirect te maken hebben met (marketing)processen voor het zakendoen op de internationale markt. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een verbeterplan brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel exportmanagers, marketingmanagers en supply chain managers hebben deze cursus reeds gevolgd. Na het afronden van deze cursus kun je op praktische wijze sturen op de exportprocessen.
Met deze cursus leer je de basis van Salesmanagement
Wil jij werken aan je persoonlijke- en communicatieve vaardigheden? Deze cursus is speciaal ontwikkeld om professioneel te kunnen communiceren binnen een organisatie. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk. In iedere organisatie speelt communicatie een belangrijke rol. Denk bijvoorbeeld aan een vergadering, het werken in een project, contact met een klant of praten met een collega bij het koffieapparaat. Om op professionele wijze binnen een organisatie te kunnen communiceren is het noodzakelijk dat alle medewerkers over specifieke communicatieve vaardigheden beschikken. Na afloop van deze cursus ben je in staat om op praktische wijze te sturen op de communicatieprocessen.
Wil jij jezelf ontwikkelen op het gebied van Planning en Organisatie met theoretische kennis en praktijkgerichte opdrachten? Tijdens deze cursus komen onderwerpen als plannen in organisaties, besluitvorming, structureren, Human Resource Management en cultuur in organisaties aan bod. Zo kun je door het volgen van deze cursus verschillende uitgangspunten voor operationele en tactische planning benoemen en toepassen, kun je projectplanning toepassen, weet je om te gaan met plannen van eigen werkzaamheden en kun je op effectieve wijze kwaliteitsverbetering toepassen binnen de eigen organisatie.
Gesprekken binnen organisaties kunnen gevoerd worden met collega’s, klanten of leveranciers. Deze cursus geeft inzicht in het voeren van gesprekken en geeft een beeld van de benodigde vaardigheden.
Kwaliteitszorg is een veelomvattend en dynamisch vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Veel organisaties besteden steeds meer aandacht aan de kwaliteit van hun producten en diensten. Als medewerker Kwaliteitszorg heb je met verschillende zaken binnen de organisatie te maken. Tijdens deze cursus leer je effectief, snel en praktisch hoe je een kwaliteitsprogramma opzet. Ook wordt er geleerd hoe je de uitvoering organiseert en beheerst én hoe je deze resultaten toetst. Vaktermen als het kwaliteitssysteem, projectmatig werken, archief en documentstromen en het sturen op kwaliteit komen tijdens deze cursus aan de orde. De cursus is een succes onder kwaliteitsmedewerkers.
Met deze cursus leer je de basis van Basiskennis Juridisch
Wil je verschillende beïnvloedingstechnieken leren? Wil je leren conflicthantering toe te passen en leren omgaan met weerstand en emoties? Dan is deze cursus de juiste keus voor jou. Als communicatie professional dien je over gemiddeld goede vaardigheden als communicator en beïnvloeder te beschikken. Effectieve interventies vragen allereerst een prima inzicht in de eigen kwaliteiten, valkuilen en communicatiestijl. Ook is het onmisbaar om goed de situaties te kunnen inschatten en een bijpassende beïnvloedingsaanpak en communicatiestijlen te kunnen kiezen en uitvoeren. In deze cursus worden de professionele kennis en vaardigheden op het gebied van communiceren en beïnvloeden verder ontwikkeld. Aan de hand van rollenspelen en praktische oefeningen word je getraind in de verdere ontwikkeling van uw communicatieve vaardigheden. De cursus is geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in communicatie en beïnvloedingstechnieken.
Klantgerichtheid is van belang voor elke organisatie. Veel managers en organisaties geven aan dat zij klantgerichtheid belangrijk vinden. Wat wordt er verstaan onder klantgerichtheid? Ook hebben sommige medewerkers twijfels over hoe klantgericht de organisatie nu echt is. Aspecten als omgaan met klantinformatie, afhandelen van klachten, leveranciersbeoordeling, effectieve communicatie en sturen op kwaliteit komen tijdens deze cursus aan de orde. Door het volgen van deze cursus weet je hoe klanten getypeerd kunnen worden en wat het belang hiervan is voor organisaties. Ook weet je  welke modellen dienstverlening kunnen meten en kun je hier mee werken. Daarbij krijg je inzicht in de interne organisatie aspecten die van belang zijn om tot een klantgerichte organisatie te komen.  Deze cursus is een succes onder medewerkers die veel in contact zijn met klanten.
Steeds meer organisaties gaan zich richten op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Om een organisatie in te richten conform MVO is veel kennis nodig. Deze boeiende cursus biedt de juiste handvatten om te komen tot een MVO-organisatie. De praktijkgerichte cursus is met name geschikt voor medewerkers en managers die zich dagelijks bezighouden met maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen de organisatie. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case breng je het geleerde meteen in de praktijk. Veel MVO-medewerkers en -managers hebben deze cursus reeds succesvol afgerond.

Recent bekeken

Geen recent bekeken opleidingen gevonden.

Heb je behoefte aan persoonlijk studieadvies?